Uusi vuosi, vanha harrastus




Ajatus kirjablogista on kytenyt pitkään mielessä. Olen nuorempana lukenut paljon, mutta harrastus jäi kun elämäntilanteet vaihtui. Välissä on ollut aikoja kun ei ole tullut luettua kirjoja kun 1-2/vuosi, kun aiemmin kuljin kirja aina mukana. Ja sitten kun olen lukenut, niin olen yleensä tarttunut viime vuosina pelkkiin dekkareihin. Vuoden 2017 lopulla törmäsin Helmet-lukuhaasteeseen ja ajattelin että olisikin hyvä hetki alkaa elvyttää vanhaa harrastusta, mitä olen kaivannut kovasti. Pienen vauvan äitinä (poika on syntynyt 11/17) ei sitten kuitenkaan ollut sitä aikaa lukea niin paljon, että olisin viime vuoden haasteesta ”suoriutunut”. Tänä vuonna  ajattelin yrittää uudelleen, kun lapsikin on jo taaperoiässä. Pyrin lukemaan haastetta varten mahdollisimman paljon omia hyllyssä olevia lukemattomia kirjoja ( ja niitä kyllä piisaa!), mutta varmasti mukaan eksyy myös uusia hankintoja/kirjaston kirjoja.
Olen pitkään myös miettinyt jonkinlaisen lukupäiväkirjan aloittamista, mutta se on aina vaan jäänyt. Tästä syystä ajattelin aloittaa oman blogin kirjoille ja lukemiselle (toinen, joskin päivittämättä oleva blogini löytyy täältä). Pyrin saamaan haasteen valmiiksi tänä vuonna, mutta varmasti on myös kausia tässä vuoden mittaan kun en ehdi lukea/blogata niin säännöllisesti. Pyörittelin erilaisia nimivaihtoehtoja mielessä, mutta tästä elämäntilanteesta johtuen päädyin Satunnaiseen lukijaan (okei, ehkä vähän myös omalla etunimellä on tekoa asian kanssa...)

-Satu




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Eppu Nuotio ja Saara Vallineva: Pirkko Punarinta ja kadonnut polkupyörä

Ranya ElRamly: Auringon asema